2006-11-15

Onsdag den 15 november 2006


Det känns som det var ett bra tag sedan starten gick för årets Tjörn-Runt, och snart är det dags för start igen. Det är bara några få dagar kvar tills att vi reser ner till Kanarieöarna och de slutliga förberedelserna, med träning på båten startar.
Här hemma är det fullt upp med att avsluta och bli klar med alla åtaganden och måsten. Ser fram emot att stänga av mobiltelefonen och börja koncentrera mig på seglingen.
Just nu är jag mitt uppe i packningen av de få grejor man får ta med sig. Det gäller att minimera för att följa uppmaningen från vår båts skeppare. "Packing: Please use a medium size foldable sailing bag( DO NOT BRING A SUITCASE)".

En väska som skall rymma kläder och annat för nästan 2 månaders resa, det blir till att prioritera. Mitt i allt detta skall iPOD:en fyllas med musik, ljudböcker.

1 kommentar:

Hugo sa...

Tjabba Johansson, synd att du valde bort avskedsfesten. 8 gubbar väntade på att ge dig härliga minnen att ha i bagaget i 2 månader. Dessa förberedelser hade vi alltså klarat av på 6-8 tim.
I vart fall ska det bli kul att följa din resa. Detta tycker även scoterna i Almösund som bett mig hälsa